Cilt Ve Saç Sağlığını Desteklemek Için Nasıl Beslenmeli?

sagliklibeslenme.jpg
Sağlıklı beslenmek uzun ve zinde bir yaşamın sırrı olup insan vücudunda bulunan bütün doku ve organların düzenli çalışmasına imkan sağlar. Bunun...
  1. makaleci
    Sağlıklı beslenmek uzun ve zinde bir yaşamın sırrı olup insan vücudunda bulunan bütün doku ve organların düzenli çalışmasına imkan sağlar. Bunun yanı sıra saç ve cilt sağlığını desteklemek için de sağlıklı beslenme son derece önemlidir. Sizde beslenme alışkanlıklarınızda yapacağınız küçük değişiklikler ile saç ve cilt sağlığınızı destekleyebilirsiniz.

    Bu yazımızda saç ve cilt sağlığını desteklemek için edinmeniz gereken beslenme alışkanlıklarını bulacaksınız.

    Bol Su İçin

    Cilt ve saçlar bol miktarda neme ihtiyaç duyar ve yeteri kadar su tüketilmediği takdirde kurur, parlaklığını kaybeder, saçlar dökülürken ciltte erken yaşlanma belirtileri ortaya çıkar. Bu nedenle saçınıza ve cildinize gerekli nemi sağlamak için ilk adımı atın ve günde en az iki litre su için.

    Bu alışkanlık genel sağlık durumunuzu da olumlu yönde etkilerken fazla kilo ve ödemden kaynaklı şişliklerinizden de kurtulmanızı sağlayacaktır.

    Yeterli ve Dengeli Beslenin

    Doyana kadar yemek yemek ile yeterli ve dengeli beslenmek arasında farkın ayırtına varmalısınız. Yeterli ve dengeli beslenmek vücudun günlük olarak ihtiyacı duyduğu karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, mineral vb. besin maddelerinin dengeli bir şekilde alınmasıdır.

    Bunlardan özellikle protein, yağ, vitamin ve minerallerin yeteri kadar tüketimi cilt ve saç sağlığı için önemlidir. Özellikle bitkisel kaynaklar ve yağlı tohumlardan elde edeceğiniz yağ saçlarınıza ve cildinize ihtiyacı olan doğal yağlar geri kazandıracak, esneklik ve parlaklık katacaktır.

    Protein ise hücre oluşumu ve yenilenmesinden sorumlu olup saç dökülmesi probleminin önüne geçilmesi ve yaşlanma belirtilerinin geciktirilmesi için gerekli bir besin grubudur.

    Vitamin ve minerallere gelecek olursak bunlar saç ve cilt hücrelerinin işlevlerini yerine getirmek için ihtiyaç duyduğu besin gruplarıdır ve yeteri kadar tüketilmeleri son derece önem taşır.

    Ara Öğünleri Atlamayın
    sagliklibeslenme.jpg
    Ara öğünler pek çok insana gereksiz zaman kaybı ve ya kalori alımı gibi gözükse yeterli ve dengeli bir beslenme planının olmazsa olmazıdır. Ara öğünlerinizde meyve ve kuruyemişlere bol miktarda yer vererek kan şekerinizi ve kilonuzu kontrol altında tutarken saç ve cilt sağlığınızı da destekleyebilirsiniz. Özellikle kuruyemişler doğal yağlar, vitamin ve mineraller bakımından zengin olup son derece faydalıdır.
    Makale Puanı:
    5/5,

    Share This Article