Ramazan Ayında Zayıflamak İsteyenlere Altın Öneriler

'Güncel diyet haberleri' forumunda zeynepc tarafından Haz 4, 2017 tarihinde açılan konu

  1. zeynepc

    zeynepc Editör Bilirdişi Makaleci

    zeynepc Yeni bir yazı yayınladı

    Ramazan Ayında Zayıflamak İsteyenlere 10 Öneri
    [​IMG]


    Çoğu kişi ramazan ayında oruçla beraber kilo vermeyi düşünür. Ancak beklenenin aksine yavaşlayan metabolizmadan dolayı birçok insan kilo almaktadır. Eğer aşağıda vereceğimiz maddelere dikkat ederseniz elbette bu mümkün olacaktır. İşte Ramazan Ayında Zayıflamak İsteyenlere 10 Öneri ;


    Günde en az 2.5 litre su için


    Ramazan dolayısıyla sudan mahrum kalan vücut ödem yapacaktır. Bu sebepten ötürü iftar ile sahur arasında 2, 2.5 litreye yakın su içmeye özen gösterin. İftarınızı hurma, zeytin ne ile açıyorsanız açtıktan sonra suyu bal ve limon karışımlı ile almalısınız ki kan şekeriniz düzene girsin. İftardan sonra birkaç fincan rezene çayı içmelisiniz. Bu sayede mide şişkinliğiniz de olmayacaktır.

    Çayı demli olarak içmeyin

    Araştırmalar gösteriyor ki siyah çay su içmeyi beynimize unutturuyor. Bu sebepten su içmemizin önemli olduğu gerçeğini düşünürsek çok açık olmak kaydıyla bir iki çay bardağı şeklinde tüketilmelidir.

    Baharatları olabildiğince azaltın

    Tarçın hariç diğer baharatları ramazan ayında tüketirken dikkatli olmalıyız. Tarçının kan şekerini düzenleme özelliği bu baharatı özel yapmaktadır. Özellikle kompostolarda tarçını kullanabilirsiniz. Bir de kimyon sindirimi kolaylaştırdığı için az miktarda yemeklere eklenebilir.

    İftarda çorba içmeyi ihmal etmeyin

    Ağzımıza attığımız herhangi bir yiyecek 13 dakika sonra beyne doydum hissi yollayabilmektedir. İftarınızı çorbayla açtıktan sonra beş on dakikalık akşam namazı molası verebilir ya da bir şekilde bu süreyi geçirebilirsiniz.

    Tatlıyı iftardan en az iki saat sonraya ayırın

    Gerçekten ramazanda biraz kilo vermek istiyorsanız haftada bir kere tatlı yemeye gayret edin. Tatlılardan da sütlü olanlarını tercih edin.

    Kabuklu meyveler tüketmeye özen gösterin

    Kabuklu meyveler yiyerek hem daha fazla besin alır hem de tokluk hissi içerisine girersiniz ve kabuklu yiyecekler bağırsakların da daha iyi çalışmasına yardımcı olacaktır.

    Ceviz tüketin

    Ceviz hem tok kalma sürenizi uzatacak hem de içindeki omega 3 vitaminiyle gün içinde daha rahat olmanıza yardımcı olacaktır.

    Sahurda müsli yiyin

    İçerisine doğranmış bol miktarda meyve ile iyi bir karbonhidrat kaynağı olan müsli sahur için iyi bir tercih olacaktır.

    Haftada bir balık yiyin

    Balık, içerisindeki yararlı yağlar sebebiyle metabolizma hızını artırır ve zayıflamayı kolaylaştırır.

    İftardan sonra yürüyün

    İftardan bir saat sonra yirmi dakikalık yürüyüş zayıflamanıza yardımcı olacaktır.
     
    Son düzenleme: Haz 4, 2017
    Yeşil bunu beğendi.
  2. Maya

    Maya Sağlam üye

    Sahurda salata yemek hem susuzluğa iyi gelir hem de zayıflatır....
     

Bu Sayfayı Paylaş