Sağlıklı Beslenerek Dengeli Kilo Almak

'Güncel diyet haberleri' forumunda kadin tarafından Nis 27, 2017 tarihinde açılan konu

  1. kadin

    kadin Bilirdişi Makaleci

    kadin Yeni bir yazı yayınladı

    Sağlıklı Beslenerek Dengeli Kilo Almak
    [​IMG]


    Bazı kişiler için kilo almak sorun olabiliyor, gerek metabolizma kaynaklı problemler gerekse hormonal bozukluklardan kaynaklanan sorunlarla kilo kaybı yaşanabiliyor. Fazla kilo nasıl bir sağlık sorunu ise kilo kaybı çok daha büyük sorunlara yol açabiliyor. Vücut dengesiz olabiliyor ve dengesizlikler sonucunda sağlık bozuluyor. Kilo almak ise kilo vermekten çok daha zor bir süreçtir. Kilo almak zaman ve sabır ister, uğraşmak gerekir ve inanmak gerekir.
    Kilo Almak İçin Ne Yapılmalıdır?


    İnsanlar zayıfsa ve kilo almak istiyorsa öncelikle buna inanmalıdır. Gerekli tahliller yapılıp kilo kaybına neden olan hastalık veya hormonal bozukluk var mı diye bakılır ve sorun varsa öncelikle o çözülür. Herhangi bir hastalık varsa tedavisi yapılır ve kilo almak için özel bir diyet programına başlanır.
    Sağlıklı Kilo Almanın Yolları


    • En önemli nokta güne kahvaltı ile başlamak, en önemli öğün olan kahvaltıyı erken saatlerde yapmak kilo almanızda önemlidir.
    • Kilo almak isteyenler mutlaka öğünlerine dikkat etmelidir, kaliteli ve düzenli beslenme ile rahatça kilo alabilirsiniz.
    • Sağlıklı kilo almak için kas dokusunun güçlenmesi lazımdır, yeterli düzeyde protein ve karbonhidrat alımı ile kas dokusunu güçlendirebilirsiniz. Günlük her öğünde mutlaka karbonhidrat ve protein alımı olmalıdır.
    • Ara öğünlerde protein bakımından güçlü ve kalorisi yüksek gıdalar tüketmelidir. Özellikle fındık, badem, ceviz ve kuru yemişler, süt, kek, kuru meyveler, taze meyveler tüketmelidir.
    • Yemeğin yanında içilen içecekler doygunluk hissetmeye sebep olur, yemek sırasında içecek içmemeli suyu bile yemekten 40-45 dakika sonra içmelidir.
    • Baharatlı ve acılı gıdalar iştah açıcıdır, yemeklerde kullanmalı, tatlı yemeli, kalorisi yüksek gıdalar yemelidir.
    • Yemek öncesi yapılan egzersiz iştah açar, daha fazla yemek yersiniz.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: May 25, 2017
  2. Maya

    Maya Sağlam üye

    Bir zamanlar ben de kilo alamıyordum...30 yaşından sonra çkk rahat kilo alınıyor ve verilemiyor...
     

Bu Sayfayı Paylaş